Technologie se stále zrychlují a vylepšují, aby stačily uspěchaným uživatelům. Ulehčují práci doporučováním odpovědi, pamatují si osobní data, doporučují obsah nebo slouží jako asistenti. Rozšiřují se do mnoha oblastí jako automobilový průmysl nebo lékařství. Není potřeba vyvíjet nové věci, ale vylepšovat přidanými hodnotami ty stávající.  Člověk stráví denně na mobilu zhruba 3,3 hodiny. Přečtěte si tipy, kterými si získáte jeho pozornost.

Jak se „fake“ může vymknout z ruky

Oobah Butler odstartoval letošní konferenci vlastní „fake“ tvorbou. Na TripAdvisor webu založil profil smyšleného hotelu. Nebál se experimentovat. Specifickými fotografiemi nebo falešným oceněním Michelinské hvězdy si restaurace získala přízeň uživatelů. Dostala i velmi vysoké hdnocení. Až byl Oobah časem donucený vytvořit podnik na konkrétním místě. Když se po neobvyklém gastronomickém zážitku jeden z hostů ozval, Oobah si předem připravoval vysvětlení a omluvu. K jeho překvapení mu ale dotyčný podnik pochválil a požádal o další rezervaci.

Oobah Butler a jeho Shed specialita
Oobah Butler a jeho Shed specialita
Oobah Butler a jeho provizorní Shed

 

Konec všem personám

Petr Štědrý z 2Fresh vysvětlil, že persony nehrají důležitou roli. Přínosnější je prozkoumat potřeby uživatelů pomocí testování. Zjistit, jakým způsobem by produkt použili. A z věrohodných dat s celým týmem najít fungující řešení. Nejnovější agilní metoda, která může pomoct, je Lean six sigma. Vznikla původně ve společnosti Motorola nebo Toyota, aby zefektivnila pracovní proces.

 

I privacy boxům to může slušet

Vyplnění nečitelné capchy nebo označení rozmazaných obrázků se stejným motivem, jsou známé nepřívětivé požadavky. Prokázat, že nejsem robot, je někdy náročné. Pokud se ale povinné procesy vhodně zpracují, uživatele tolik neruší. Podle Vitaly Friedmana je důležité jejich obsah přehledně rozepsat. Návštěvník musí mít možnost si rozhodnutí o souhlasu v klidu promyslet. Pokud je funkčnost stránky závislá na konkrétních cookies, je vhodné je oddělit a uživateli objasnit jejich důležitost. Velké téma je práce s osobními údaji. Předvyplněné formuláře, zjištění naší geolokace nebo přístup k fotografiím zařízení. Téměř každé usnadnění práce je spojené s odevzdáním informací o uživateli.  Nicméně existují již i případy, kdy si sami zvolíme, jaká data dáme k dispozici.

 

Jak si získat jednorázové uživatele

Projekt musí s uživateli správně pracovat. Musí být nastavený na míru jejich potřeb. Proto je důležité získávat feedbacky důvodu jejich návštěvy. Motivovat různými druhy benefitů. Je taktické učit se od  úspěšných uživatelů. Rozdělit je do skupin podle jejich potřeb. Pro každou definovat cíle a úspěšně je do nich dovézt. Ve chvíli, kdy návštěvník vstřebá zážitek, je vhodná chvíle nabídnout placenou službu.

 

Komunikujme chytře

Způsob, jakým lidé komunikují pomocí mobilu, se mění. Zásadní je pro uživatele odepsat rychle. Vznikají proto různí pomocníci. LinkedIn předvyplní odpověď. Smart Gmail reply,

Smart Gmail reply

Smart Gmail reply

Facebook má různé alternativy komunikace jako videocall. Osobní asistentka Cortana se propojila se Skypem a nabízí personalizovaný obsah.

Cortana, osobní asistentka v aplikaci Skype

Cortana, osobní asistentka v aplikaci Skype

Nástroje se rychle učí,  mluvit za nás ale ještě dlouho nebudou.

 

 

Víc než fotbalový klub

Fotbalový klub v dnešní době nemusí být pouze o sledování přenosu utkání. Jeroen Eerden ukázal rozšířené možnosti klubu Emmen. Díky práci s daty fanoušků zvýšili konverze. Potýkali se ale i s problémy. Na sociálních sítích bojovali s překladem kvůli emotikonům nebo dialektu. Přesto dosáhli 8000 originálních postů.

 

Osobitost na internetu

Vitaly Friedman ukázal, že na internetu se dají najít originální stránky. Projektům, které nemají jiskru může nevšední prezentace pomoct. Například hotel Hans Brinker, který nikdy nebude na světě BEST, se rozhodl jít opačným směrem a stát se WORST. Přizpůsobil svému stavu webové stránky a patří k nejoblíbenějším hotelům v Amsterodamu.

Hans Brinker hotel na Booking.com
Hans Brinker - nejhorší hotel v celém Amsterodamu
Hans Brinker hotel na Instagramu
Chytře se dá pracovat i s vhodně uloženými daty do cookies pro jednodušší příští nákup.

Amazon- zrychlený nákup pomocí Buy now tlačítka

Amazon- zrychlený nákup pomocí Buy now tlačítka

Společnost Austin beerworks nápaditě pojala kontrolní okno věku návštěvníka.

Austin beerworks kontrolní okno věku

Austin beerworks kontrolní okno věku

Hotel Volks si potrénoval uživatele animovaným popupem, který lze jen těžko zavřít.

Volks hotel s interaktivním popupem ruky

Volks hotel s interaktivním popupem ruky

Mailchimp společnosti na práci s uživateli záleží a pracují s nimi.

Osobitý styl Mailchimp

Osobitý styl Mailchimp

Smashing magazine propracoval přívětivě okno pro potvrzení emailu.

Okno pro potvrzení emailu

Okno pro potvrzení emailu


Pravda o UX

UX je stále pro plno lidí neznámé a nepovažují ho za důležité. Joe  Natoli poradil, jak se s tím během spolupráce s klientem vypořádat. Je třeba mluvit s kolegy srozumitelnou řečí. Nebát se stakeholdera nebo klienta ptát, aby nedošlo později k nedorozumění. Projekt musí mít dobrý důvod k realizaci, nemá smysl podruhé vymýšlet kolo. Služba s přidanou hodnotou má větší šanci, že získá uživatelovu přízeň. Aby se projekt povedl, Joe radí “Think first”. Podrobnosti se dovíte v jeho stejnojmenné knize.

 

Kdo je vedoucí týmu?

Řečnice ze Sillicon Valley Allica Briggs vyprávěla, že nejlepší leader je funkční tým. Komunikuje mezi sebou. Všímá si, umí si navzájem naslouchat a soucítit. Ví, jaké jsou jeho plusy a mínusy. Nebojí se ptát a řešit problémy. Plánuje výstupy ale i vize do budoucna. To vše samozřejmě v pěkném pracovním prostředí.

 

Pohyb!

Animace ve zpravodajství mimojiné podává informace. O nasazení nové technologie a vzhledu vyprávěl Petr Skákala. Je třeba uspokojit potřebu nejen designéra, ale režiséra vysílání, vývojáře, TV kanály kvůli implementaci nebo stakeholdera. Vyplatí se mezi sebou komunikovat, aby se na nic nezapomnělo. Sem tam se náhodou člověk doví něco, co se může hodit. Díky vývojářově znalostem totiž využili s Petrem 3D efekty, o kterých do té chvíle neměl tušení.

 

Jak psát správně UX texty

Adriána Rybárová vysvětlila, na co dávat pozor při psaní textů. Po výzkumu například zjistila, že lépe funguje oslovení “moje” než “vaše”. Úspěšnější je uživatelům služby rovnou nabídnout, než se jich ptát. Upozornit na chybu nebo situaci a pomoct ji vyřešit. Komunikovat se členy týmu, protože každý potřebuje uživatele zaujmout nebo informovat z jiného hlediska. V neposlední řadě efektivně sdílet v týmu zdrojové soubory s copywritery například pomocí InVision nebo Figma nástrojů.

 

Proč jsou ošklivé weby úspěšné?

Jan Junek vysvětlil úspěch vizuálně neatraktivních stránek. Amazom e-shop uživateli nabídne veškeré potřebné informace a tím se stává důvěryhodný.

Amazon věrohodná nabídka produktu

Amazon věrohodná nabídka produktu

Některé precizní upoutávky nebo stránky s minimem informací mohou působit jako reklama. Stránka by měla být přínosná, srozumitelná a rychlá. Je třeba se včas ptát, pro koho je web určený a proč, aby šla výroba správným směrem.

 

Nabídka produktu

Nabídka produktu

UX v lékařství

Tim Caynes představil projekt řešení vizualizace aorty na operačním sále. Bylo třeba vhodně promyslet umístění a zobrazování na monitoru, aby lékaři mohli sledovat a zároveň nerušeně operovat. Anna Zawilska zase ukázala pomocníka chatbota společnosti Babylon, lékaře na telefonu. Potýkali se s problémem, aby získal u pacientů důvěru. Většinou si nevyslechli jeho radu až do konce a typ na léčbu a celý rozhovor brali jako zábavu. Chatbot se ale stále učí, aby byl časem stejně důvěryhodný jako pravý doktor.

Chatbot Babylonhealth

Chatbot Babylonhealth

 

Součástí programu byly i workshopy. Vitaly Friedman ze Smashing Magazine měl téma Smart responsivve interface. Probral důležité a občas problematické webové komponenty. Ukázal plno příkladů chování a přístupů řešení, aby byl prvek uživatelsky přívětivý a dobře ovladatelný na desktopu i mobilu.

Workshop Smart responsive interface

Workshop Smart responsive interface

UX je dobré udržovat nejen u zákazníků, ale i v kolektivu. Když bude fungovat tým, je velká šance, že vytvoří i úspěšný projekt.